8 Mart 2012 Perşembe

Sadece 99.99 !!!

Reklamlar ve satış üzerine yapılan,bize gösterilen her şey,insan psikolojisinin zayıf yönlerine hitap ediyor.Açıkça aptal yerine konuluyoruz.Kıyafet mağazalarında askıdaki ürünlerin her modelinden sadece 2 veya 3 tane bulunması,o kıyafeti beğenen müşterinin,bitmesi korkusu ve çok tutulduğu psikolojisine oynanması,almakta kararsız olduğu o ürünü pek düşünmeden hemen almasına neden oluyor.


Subliminal mesaj gerçeği de benzer psikolojik zayıflıkların üzerine kurulmuştur.Ama bilimsel tarafını geçtim,artık etrafınızda gördüğünüz her ürünün fiyatı 1.99, 9.99, 49.99 gibi... 99... Çok ucuz evet, 2 tl yazınca pahalı oluyor.Aptal yerine konulmaktan bıktım.Eve döndüğümde bir daha hiç giymeyeceğim şeyler almış olduğumu farketmekten utanıyorum.Lanet olasıca, kahrolası pislikler...

11 yorum:

  1. elden birşey gelebilir mi konuda sizce..çünkü siz gibi bizler de ve birçoğumuz da bu psikolojik baskıyı,sıkıntıyı taşıyoruz..

    YanıtlaSil
  2. büyüklerinin kıyafetlerini giy,alış-verişe tok halde çık,sürekli liste ile gez, tvde izlediğin program reklama girince sesini kapat yüzünü çevir...veya evde otur bir gün kapitalizmin devrilişini bekle...

    YanıtlaSil
  3. içimizdeki öküze biraz oha demek gerekiyor sanırım kaba tabiriyle...umarım bir gün o beklediğimiz gün gelir...teşekkürler tavsiyeler için..

    YanıtlaSil
  4. aslında 99 kuruştan ziyade beni rahatsız eden 1 kuruşumun para üstü olarak verilmemesi.esasen bu götlük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kredi kartı kullan...çok pis bi tavsiyeci oldum çıktım ben ya

      Sil
  5. aynen.isyana gelince isyan.bize gelince güzin abla :) ben o lanet sarı 1 kuruşumu istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. ben hayal mi görmüşüm bilmiyorum da sanki 1 milyonun demir para olduğu ilk dönem 1 kuruş bile vardı demir para olarak...ot falan da içmiyodum ki napmışım ben bilmiyorum

    YanıtlaSil
  7. vardı vardı ottan deil.bende var hatta 1 tane.bi işe yaramıyor ama nedense duruyor cüzdanımda

    YanıtlaSil
  8. rahatladım şu an.biri çıkıp şizofrensin dese yadırgamam zaten

    YanıtlaSil
  9. bu taktikleri bildiğin halde yinede üstünde işe yaraması..bu daha fena işte:)

    YanıtlaSil
  10. ya niye böyle oldu ben o tavsiyeleri biraz abartarak yazmıştım.böyle yaşanılmaz ki :/ artık kıyafet almıyorum ama o doğru :))

    YanıtlaSil