30 Mart 2012 Cuma

Kardeş katline izin verilmişti !!!

Delikanlıların ağzından düşürmediği şu hoş kelime "karşim".Kardeşim olarak da söylendiği görülür.Daha çok erkekler kullanır.Hanım kızlarımız bazen kendine kardeş diye hitap edilmesine karşılık çok hoşlanmayarak da olsa gene "kardeşim" diyerek geri dönebilir bu şahıslara. Kadınların kendi aralarında bu hitap kelimesiyle konuşmalarına sık rastlanmaz. Rastlanıyorsa oradan ikile...ikile....

Hangi durumlarda kullanılır?

Kardeşim denilen şahıs birebir evdeki sürekli iteleşilen buna rağmen kan bağına bağlı bir sevgi ve güven duyulan kardeşe benzetilmektedir.Burada kullanım gerekçesi "ağzına da s.çsam bi hayır vardır" veya "seni severim,ama işime gelmediğinde ağzına s.çarım.sesini bile çıkaramadı salak"dır.

İkinci kullanım şekli içimizdeki egoyu tavan yaptıracak ortamlara vesile olması amaçlıdır. "ben sevdim mi kardeş gibi severim!" veya "ben bu adama kardeşim diyorum bak bebeyim bunlara güveneceksin,ters yapmaz!" veya "ben çok iyi bir insanım bu bana böyle yapmış. kardeşim,kardeşim dedim şimdi noldu?"ya getirmektir.

Üçüncü kullanımı yabancı ortamlara uyarlamadır.Yeni girilen muhabbete dahil olmak, samimi görünmek,kardeş ayağına yatıp hangilerini kullanabilirim acaba sorusuna yanıt aramak, kendini korumak ; karşılaşılan durumlardandır.Korkaklara özgüdür.Özellikle kendini koruma amaçlı yapılan en acınasıdır.Herkesten zarar görme ihtimaline karşı "kardeşim" diyerek kanlarına girilmeye çalışılır.Olası kötü durum karşısında aniden ego şişirelerek sinir krizlerine girilir "ulan g.t ben sana kardeşim demişim...bilimum küfürler...böyle mi senin kardeşlik anlayışın? yapılır mı lan bana bu?".Ön korkutma da vahimdir..."biz bla bla delikanlıyız,biz bla bla adamız,biz adamı bla bla yaparız." devamında "bak herkese kardeşim demem seni çok sevdim".açıklaması ayağını denk al demektir.

Bir diğer kullanım alanı kız tavlama bölümüdür.Ya yazdığı hatunun gözünü boyamak için artislenir çocuk misali "benim şu kadar kardeşim var,ben kardişlerime şöyle davranırım höhöyt höhöyt" ya da yazdığa kıza kardeşim diyerek yüzyılımızın güven sorununa kendince çözüm getirir.Kız kıvama geldiğinde niyet yavaş yavaş ortaya konulur.

Gereksinimler nelerdir?

En başta güven problemi yaşayan,egosu yaşına oranla her gün katlanarak artan erkek cinsinin korkulu rüyalarına karşın geliştirdiği bir tekniktir.

Sevgisizlik.Sevgiyi ailede ve arkadaşlıklarında elde edememiş şahıs lafla peynir gemisi yürüterek ihtiyacını karşılamaya çalışır.Gene sevgiyi koruyamamanın kaygısıyla saygı yaratma çabasına girişmek de bunun bir sonucudur.

Sadece lafın gelişi,ağız alışkanlığı da olabilir.

Yanında ne iyi gider?

"Eyvallah"......"Hallederiz"......"Biz böyle yetiştik"......"Sen kimsin lan?Kimsin sen?" sözleri de bu delikanlıların dilinden düşürmediği, oyuna dahil eden yardımcı öğelerdir.

Sonuç?

Aşil bile yarı tanrılığından utanır bu arkadaşların yanında.Mümkün olduğunca uzak durmakta fayda var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder