28 Nisan 2012 Cumartesi

Kibir vol: 2

Kültürel üstünlüğü zor gören para sahipleri, bir şekilde giyim ve alışkanlıkları ile üstünlüğü sağlamaya yönelirler.Marka'nın, Moda'nın pahasına ve hızına yetişmek her bütçenin harcı değildir sonuçta.


Kendilerini çevreye kanıtlama isteğinden doğar.Bunun biraz daha altındaki neden ; üstünlükle tatmin olmak, doyurulmaktır.Düşünce kibirindeki ileri aşamalarda takdir edilmek, sadece içselleşmeye başlayacağından, tatmini geciktirir ve yetersiz görülebilir, sosyalleşmeyi zorlaştırır.Fakat görünüm ve davranış üzerinden kazanılan kibir ulaşılması kolay, tatmini boldur.Bir bakış bile onaylanma kabul edildiğinden, kibiri sürdürmek artık farkında olunmadan üstünlük hissini geliştirmektedir.


Günümüz rekabet koşullarında kısa yoldan sıyrılmak moda-marka olgusunu küçümsenemeyecek boyutlara taşır ve gidişata bakılırsa yok olmayacağını tahmin etmek zor değildir.


Görünüş kibirini bir çok ortamda kabul ettirmek mümkündür.Var olan veya yaratılan bu tatmin tabanlı ortamlar, bir başka ortam için güç ve dayanak olacaktır.Kendine olan güven, çoğu zaman kırılamayacak ve antitezi sorgulatacak yansımalar meydana getirir. Her alanda olduğu gibi legalize etme de en önemli unsurdur. Yayılması, öncesinde kabul görmesi, basit mantıkların getirdiği kendine güven ile mümkündür.Hitap ettiği ortamın da düşünce kibirinin zorluğu karşısında gördüğü bu çözüm anlaşılacak, belki de uygulanacaktır.


Düşünce kibiri, görünümle elde edilmiş kibire göre daha saygın olmasına rağmen, kibir kibirdir ve sorun olma özelliğini korumaktadır.


Çok Önemli Not: Rica ediyorum modanın peşini bırakmayın.Tekstilciyim.Gözü dönmüş şekilde giyim alış-verişi yaptığınız sürece varım.2 yıldır moda-marka yaratmaya zorlanıyorum. İnşallah 2 sene içinde bir yolunu bulacağım.Cebinizdeki "ekstra" paraya talibim. Teşekkürler.

4 yorum:

  1. Yazı çok anlamlı ama verdiğin mesajları anlayabilecek,anlamak isteyecek insanlar çok az ne yazık ki..
    Modaya bu denli para yatıran insanlar bir farklılık sağladıklarını düşünürken,birbirinin aynısı oluyorlar..düşünceleri ve hayatlara bakışları bile aynı marka adı gibi oluyor.
    ama dediğin gibi,bol bol tüketsinler =)

    YanıtlaSil
  2. Aynı oldukları sürece toplumdan onay alacaklarını düşünerek yapıyorlar muhtemelen.Bu da işin sosyolojik boyutu.Hakikaten bir arada bulunduklarında aynı fabrika ürünü gibi öylece bekleşiyorlar.traji-komik bu olsa gerek. Ölmeye yakın kendimizi tükettiğimizi anlayacağız...ne acı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ölmeye yakın kendimizi tükettiğimizi anlayacağız"
      ne doğru dedin ..

      Sil
  3. BİZ BİRİKTİRELİM..:))SEN TASARIMLARINI HAZIRLA..:))aSLINDA İYİ BİR TÜKETİCİ OLAMADIM HİÇ BİR ZAMAN..:))

    YanıtlaSil